Now free shipping on all orders!

1 | Wybierz markę
2 | Wybierz model
3 | Wybierz wersję
4 | Wybierz typ

Now free shipping on all orders!

Objaśnienia

Geometria x podwozie x sterowność

Geometria, stabilność, prowadzenie i osiągi pojazdu zależą od wielu czynników. Jednym z najważniejszych aspektów tych cech jest konstrukcja układów zawieszenia i kierowania.

Definicja geometrii zawieszenia to: „Relacja kątowa między zawieszeniem, drążkiem kierowniczym i kołami - w stosunku do powierzchni drogi”.

Geometria zawieszenia to wynik rozwoju i projektu pojazdu.

Kąt pochylenia kół

Camber (kąt) to pochylenie kół do wewnątrz lub do zewnątrz z perspektywy przodu pojazdu. Wartość pochylenia mierzy się w stopniach od pionu i nazywane jest kątem pochylenia.

Jeśli koło nachyla się u góry, kąt pochylenia jest dodatni, jeśli odchyla się - ujemny.

Kąt pochylenia kół zmienia właściwości jezdne w zależności od typu zawieszenia; Ujemny kąt pochylenia zwykle poprawia przyczepność podczas pokonywania zakrętów. Wynika to z faktu, że opona ustawia się pod większym kątem do drogi, przenosząc siły przez pionową powierzchnię opony, a nie poprzez siłę odśrodkową. Regulowane zestawy pochylenia HARDRACE umożliwiają prawidłowe i łatwe ustawienie pochylenia.

Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy

Wyprzedzenie (caster) to kąt przedniego zawieszenia z perspektywy boku pojazdu. Jeśli oś skrętna jest pochylona do tyłu, nazywa się to „wyprzedzeniem dodatnim”. Pochylenie do przodu nazywa się „wyprzedzeniem ujemnym”.

Wyprzedzenie dodatnie może zwiększyć stabilność przy dużych prędkościach. Wyprzedzenie dodatnie powoduje również zwiększoną siłę kierowania przy niskich prędkościach. Jazda z mniejszym pochyleniem statycznym poprawia trakcję, zmniejsza zużycie opon i poprawia skuteczność hamowania samochodu dzięki lepszej przyczepności. Oprócz zwiększonej stabilności przy dużych prędkościach, pokonywanie zakrętów jest bardziej efektywne, a zwrotność kierownicy jest poprawiona. Generuje to dodatkowe informacje zwrotne, dzięki czemu kierowca ma dokładniejsze informacje o tym, co się dzieje w trakcie prób lub testów.

Regulowane wahacze HARDRACE pomagają precyzyjnie ustawić wyprzedzenie sworznia zwrotnicy.

 

Zbieżność i rozbieżność kół

Zbieżność jest mierzona na środku koła od jednej obręczy koła do drugiej. Gdy odległość z tyłu kół jest większa, nazywa się to zbieżnością. Gdy odległość z przodu kół jest większa, nazywa się to rozbieżnością. Innymi słowy, zbieżność jest miarą między przednią krawędzią przednich opon w porównaniu z tylną krawędzią.

Na przykład, w samochodzie z napędem na tylną oś, zwiększona przednia zbieżność może zapewnić większą stabilność na linii prostej kosztem pewnego spowolnienia reakcji na skręt. Zużycie opon jest nieznacznie zwiększone, ponieważ opony są w warunkach niewielkiego poślizgu bocznego.

Regulowane wahacze do tylnych kół HARDRACE pozwalają na dowolne ustawienie zbieżności na tył, czy to w celu szybszego generowania ciepła i zwiększenia stabilności skrętu, czy też rozbieżności, aby samochód był bardziej nerwowy i szybciej zmieniał kierunek podczas driftu lub jazdy po ciasnym torze.

 

Kontrola stabilizatora

Drążek stabilizatora lub stabilizator poprzeczny to część zawieszenia samochodu, która pomaga zmniejszyć przechył nadwozia pojazdu podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Łączy przeciwległe (lewe / prawe) koła razem za pomocą krótkich ramion połączonych sprężyną skrętną.

Funkcje stabilizatorów poprzecznych są dwie: redukcja przechyłu nadwozia oraz dostrojenie balansu prowadzenia samochodu. Drążek stabilizatora powoduje, że opony trzymają się drogi na zakrętach, eliminując w ten sposób przechylenie nadwozia. Gumowe tuleje często będą się nadmiernie wyginać, zanim drążek będzie mógł zadziałać i przynieść korzyść pojazdowi. Drążek stabilizatora HARDRACE wykonany jest ze stali stopowej o zwiększonej twardości efektywnie zwiększa sztywność zawieszenia. Tuleje o wysokiej wydajności HARDRACE pozwalają drążkom pracować ze 100% wydajnością, co przekłada się na lepszą wydajność i lepszą przyczepność

od przodu do tyłu!